22 October 2014

Raport teiseltpoolt maakera

Austraalia avastamist on meil veel kaks nädalat jäänud ning siis vaja mõelda, mida ette võtta 4
nädalaga enne kui maandume Lennart Meri lennuväljale. Lubasime rääkida Austraalia linnadest või siis neist suurematest, kus vähemalt miljon kodaniku.
Perth - Lääneranniku suurlinn, kus elab umbes 2 miljonit elanikku. Elasime seal 4 kuud ja üldjoontes on linna üsna rahulik ja laialivalguv. Elatakse eramajades ja inimesed käivad tihtilugu poes paljajalu või poristes tööriietes, kedagi väga ei morjenda.
Adelaide - Lõuna-Austraalia suurim linn. Üle miljoni elaniku. Linnast jookseb läbi Murray jõgi, linna võrdleks Tartuga, väidetavalt üks easygoingumaid (võetakse väga vabalt) linnasid, mitu suurt ülikooli. Kihvt oli see, et linnas renditakse jalgrattaid turistidele välja tasuta.
Melourne - Selle linnaga kohtumist ootasime, kuna olime kuulnud palju positiivset ja et tegu on tõelise metropoliga. Melbsis on umbes 3,5 miljonit inimest. Ausalt öeldes jättis see linna külmaks, kui oled käinud Londonis, New Yorgis, Tokios, Berliinis siis Melbourne jäi tuimaks, oli küll oma hiinalinn, itaallaste kant ja kunstnike linnaosa, aga üldpilt tundus pingutatud, austraallased ise on sellised mõnusad ja muretud, aga see linna oli justkui Brüsseli ja  East Londoni segu ehk üheltpool soovitakse olla rahulikud ja muretud, teistpidi igaüks tahab eristuda.
Sydney - Lemmiklinn Austraalias kohe kindlasti. Kuna me elasime Manly rannas, mis on Sydney kesklinnast pooletunni praamisõidu teel siis esmamulje oli sõita üle vee kesklinna poole, nii et kogu Sydney sadam, võimas raudsild ja ooperimaja ja pilvelõhkujate allee ujusid meile silmapiirilt vastu. Lisaks kaunis botaanikaaia park, kus sai jalgupuhata. Lisaks kõikvõimalikud koloniaalehitised ja modernsete ehitiste segu.

Viimased päevad oleme idakalda mägesid ja metsi mööda kolanud, teinud mõne peatuse, et pilti teha või uurida väikseid linnu. Grillinud kohaliku lihuniku poolt valmistatud ribisid või siis päikseloojangul pakisuppi keetnud. Aa, käisime Hunter Valley´s veinituuril ka. Tegemist siis ühe suurima veinipiirkonnaga peale kuulsamat Barossa orgu (kus käisime paar nädalat tagasi). Külastasime veinimagnaate nagu Lehmann´s, McGuigan, mida peaks Eestist ka saama. Lisaks mõned väiksed ja armsad veinikeldrid.

Hetkel oleme 23 tuhandelise idaranniku keskpärase kuurortlinna Coffs Harbour kaubanduskeskuse kohvikus ja uurime, mida hakkame edasi tegema. Nimelt vaja Austraalias maha ärida, meie kalliks muutunud Van, käia paaripäevalisel surfikoolitusel, külastada hipilinna Nimbin ja Byron Bay ja külastada paari tuttavat Brisbane linnas. Peale kõike seda võtame suuna Vaikse ookeani saartele, praegu uurimegi, kas minna Vanatule, Fidjile, Uus-kaledooniasse ja kas minna tagasi tulles Malaisiasse või Filipiinidele. Eks te kuulete peatselt, mis valiku bingo Pille tegi. Ja eks me ootame tagasitulekut ka, et saaks oma muretut hipielu, asjalike eestlaste südamesse tuua. Tsau!
Austraalia kuulsaim objekt - Sydney ooperimaja

botaanikapargi jalutsukäik

Pühapäeval käisime Merksi, Getteri, Maarja ja
Getteri peika Harry paadiga Sydney harbouril sõitmas.

Külastasime kalaturgu, valikut andis ikka teha

lõpuks sai muidugi valik tehtud

ja nautisime pühapäeva

Red Snapper

vee peal oli ikka ülimõnus

Peale Sydney nädalavahetust, käisme ka "Kodus ja Võõrsil" võttepaigal.
Seriaali muideks filmiti samal päeaval

vahetevahel sööma ka väljas

kuigi enamus ajast näeb elu välja selline

Kui just veinimõis ette ei jää

või mõni kaunis rand. Oleme vist külastanud vähemalt 30. randa

ja  siin näiteks Hanna ja viies majakas sel kuul

Loodus on muidugi võimas. Pelikanid noogutavad selle peale