11 November 2013

Oleme kohal

Tere sõbrad.

Oleme esimesed päevad Perthis Western Austraalias olnud ja aeg pajatada esmamuljeid. Lennud läksid üpris muretult (peale kangete lihaste), peatus Amsterdamis ja Kuala Lumpuris. Arvasime, et Austraaliasse jõudes uuritakse pikalt enne kui viisa jaoks noogutatakse ja tempel antakse. Kogu asi võttis aega 5 minutit, küsiti kindla peatumispaiga kohta ning vuntsiga mehel näol oli mõnus muie, kuid probleeme polnud. Kohale jõudes vahetasime pikad riided lühikeste vastu, kotid selga ja lets go!

Kuna oleme üsna palju mõlemad reisinud siis arvasime, mis seal ikka lähme bussiga lennujaamast Eero juurde (Hanna klassivend ja Martini sõber, kes siinmail tegutsenud juba 4 aastat. Eero ütles, et "ei-ei bussiga pole midagi teha , võtke takso". Võtsimegi ja tõesti teistpidi oleks olnud paras Võru-Tallinn ots, nimelt on Austraalias vahemaad pikad, ja seda ikka korralikult. Sõitsime oma 30 km ja tasusime 50 dollarit (kurss  1€=1,3 AUD).

Eero elab koos elukaaslase Marju ja sõbra Freddyga suures majas (oma 6 tuba on kindlasti) ja esimesel nädalavahetusel sai nendega koos käidud eestlaste sünnipäeval ja teiste eestlaste kolmekorruselise rannamaja basseini peol.

Kuna siiatulekul on vaja korda saada kiiremas korras kolm asja (pangakonto, TFN -  maksunumber ja telefoni numero) siis tänaseks on meil kõik kolm asja tehtud/tellitud. Pangas tuli välja, et olime täna päeval sinna minnes juba kuuendad eestlased (päris sürr), lisaks tehti kohustuslik pensionifond (Pensionit maksab tööandja 9,35 protsenti palga pealt ja selle saab välja võtta kui Austraaliast tagasi koju põrutame. Telefoni number 0434293057 ja oleme sellega teinud 2 kõnet (Eerole ja siis Triinule, kes on Martini endine töökaaslane ja siin viibinud üle aasta).

Mõned tähelepanekud:
Poe juures 10.minutilised parkimiskohad
Alkoholi müüakse eraldi poodides, kast õlut 35-40 dollarit
Voodipesu kuivab väljas maximum 20 minutit
Autoga võib sõita kui kui oled joonud 2 õlut
ja loomulikult on kogu liiklus valetpidi.

Tänaseks tsauki teile, loodame, et teil läheb kenasti. Me ostsime endale
tunda aega tagasi auto ja homme tuleb eepiline autopesu ja fotoseeria, sellest juba episood II-s, stay tuned ja nagu siin kombeks "No worries" (pole probleeme!)

Hanna ja Martin

Triinu, Rommi ja Maris tulid meid ära saatma
Päike on kuum, õnneks vahel loojub
Ookean hetkel 20 kraadi
Veisman ja kaks kajakat
Selline on bussipeatus
Boys must be boys (Vasakpoolset liiklust juba harjutame)
Disainihuvilistele kohalikku käsitsi joonistatud tüpograafiat