29 September 2014

Vanlife nädal I

Raske on kusagilt alustada. Nädal on möödas meie campervani (matkabussi) seikluse algusest ja toimunud on palju. Oleme sõitnud 3000 km ja jõudnud Western Australia (Lääne-austraalia) piirkonnast Southern Austraaliasse (lõuna-austraalia). Valgust näitab meil pimedas taskulamp ja kahe AAA patareiga lambid siis on selge, et oleme pigem päikeseinimesed, mis tähendab, et meie päeva režiim algab päiksetõusuga (5.30 umbes) ja lõppeb poole kaheksa kandis õhtupoolikul. See on üsna uskumatu meiesuguste ööinimestes poolt, aga kuna elame loodusega ühes rütmis siis on see meile siin loomulik. Möödunud nädalal nägime kõiki päiksetõuse ja loojanguid. Päevarütm on enamasti selline: Ärkame, teeme kohvi ja wrapi maapähklivõiga, sõidame 200km, teeme peatuse pentsukas-tangime, sõidame veel 200km ja vahepeal teeme pause, et pilti teha ja loodust nautida. Siis otsime ööbimiskoha ja teeme õhtusööki. 2 päeva olime uskumatult vinges rannas, kus käisime pikkadel jalutuskäikudel, paljalt ujumas ja grillisime lõkkel vahukomme. Intsidentidest: Hanna murdis karamellikommi süües hambast tüki ja käisime suvituslinnas Esperance hambaarsti juures, saime aja järgmiseks päevaks ja ööbisime suvalise parklas. Hammas on nüüd korras ja hanna karamelli enam ei hammusta. Teine suurem katsumus oli olukord, kus otsustasime "lõigata" maanteed, ehk siis 400km asfaltraja asemel otsustasime võtta ette 180km kruusatee. Algus oli igati hästi, esimesed 100km läksid libedalt, kuid siis jäime kinni mutta. Üsna õudne olukord, kuna see on tundmatu tee, eikusagil. Kaevasime, nii, et põlveni pori sees. oma tund aega, kui meie õnneks tuli vastu üks auto, kes meid porist välja tõmbas. Noored austraallased aitasid meid rõõmuga ja peale kahte õlut, mis neile andsime olid lausa õnnelikud, et said aidata. Edasi läks tee karmiks. Kruusateest sai trepp, mida mööda, meie armas, kuid vapper van´ mööda seilas. Lõpuks saime katsumusest läbi, kuid 180km võttis aega 6h!, keskmise kiiruse võite ise arvutada ja üritada, selle tempoga Tallinn-Tartut sõita (asfaldil). Muidu on loodus Võimas ja ootame uut nädalat. Sellest juba peagi!

Eesti tüdrukud (Kaidi ja Triinu) saatsid meid lõbusalt teele
Esimene hommikusöök

maja ookeani ääres
üks õhtusöökidest

patseerimas hommikul enne viite

päeval saab ringi kolada ja näiteks raamatut lugeda

käisime vaalasid vaatamas

paki-kokku-paki-lahti, nii ta käib

iga päev viib uute kohta

ja iga nurgatagune võib üllatada